De opkomst van de QR-codes

 

QR-CODEHet jaar 2012 is een goed jaar geweest voor de QR-code. De QR-code kan enigszins vergeleken worden met een streepjescode in de vorm van een figuurtje en door deze code in te scannen met de camera van een smartphone, tablet of computer kan een redirect worden verkregen naar een website of profiel.

De QR-code wordt de laatste tijd steeds meer gebruikt in advertenties, folders van winkels en menu’s van restaurants en ook steeds meer sociale media geven gebruikers een eigen QR-code die gedeeld kan worden. Door de QR-code in te scannen gaat men in de bovenstaande voorbeelden naar de website van het product, het gerecht of het profiel van een gebruiker en het is dus een zeer eenvoudige manier om een internet pagina te delen met anderen.

Een bijkomend voordeel van de QR-code is dat er vaak naar een aparte pagina wordt gelinkt waardoor het zeer eenvoudig is om te bepalen hoe populair een QR-code is en hoeveel mensen de QR-code hebben gebruik om naar de desbetreffende pagina te surfen.

 

Tags: